کارکلاسی صفحه 39

کاروفناوری هشتم

پودمان برنامه نویسی

سوال : توابع زیر را بنویسید.

1 - تابعی بنویسید که ولتاژ دو سر یک لامپ رشته ای و مقاومت آن را دریافت کرده و شدت جریانی که از آن عبور می کند را برگرداند. سپس آن را فراخوانی کنید.

2 - با استفاده از رابطه فیثاغورس، تابعی بنویسید که سه عدد را به عنوان اضلاع یک مثلث، دریافت کرده و تشخیص دهد که آیا یک مثلث قائم الزاویه تشکیل می دهند؛ یا خیر؟ سپس آن را فراخوانی کنید.

کارکلاسی صفحه 39 پودمان برنامه نویسی با پایتون کاروفناوری هشتم

جواب در ادامه مطلب


1 - تابعی بنویسید که ولتاژ دو سر یک لامپ رشته ای و مقاومت آن را دریافت کرده و شدت جریانی که از آن عبور می کند را برگرداند. سپس آن را فراخوانی کنید.

جواب :

def amper():
    V=float(input('voltage: '))
    R=float(input('resistance: '))
    A=V/R
    print('Amper =',A)
amper()


2 - با استفاده از رابطه فیثاغورس، تابعی بنویسید که سه عدد را به عنوان اضلاع یک مثلث، دریافت کرده و تشخیص دهد که آیا یک مثلث قائم الزاویه تشکیل می دهند؛ یا خیر؟ سپس آن را فراخوانی کنید.

جواب :

def qaem():
    a=int(input('side length1= '))
    b=int(input('side length2= '))
    c=int(input('side length3= '))
    if a^2==b^2+c^2 or b^2==a^2+c^2 or c^2==a^2+b^2:
        print('Right triangle')
    else:
        print('not Right triangle')
qaem()


توجه : روش استفاده از این کدها

ابتدا نرم افزار پایتون را در رایانه نصب کنید.بعد از منوی استارت و پوشه python برنامه IDLE Python را اجرا کنید از منوی File گزینه New File را انتخاب کرده و کد مربوط به سوال را داخل آن کپی کنید.حال از منوی Run گزینه Run Module را انتخاب کنید. پنجره ای باز شده و از شما می خواهد برنامه را Save کنید که شما با کلیک روی Ok آن را ذخیره کنید. بعد از ذخیره جواب یا خروجی برنامه نمایش داده می شود.


مطالب مرتبط