بارش فکری صفحه 6

پودمان شهروند الکترونیکی 1

کاروفناوری هشتم

سوال:

درباره مزایا و معایب استفاده از پست الکترونیکى صحبت کنید و نتىجه را در جدول بنوىسید.

کارکلاسی بارش فکری صفحه 6 کاروفناوری هشتم مزایا و معایب پست الکترونیکى

جواب در ادامه مطلب

کارکلاسی بارش فکری صفحه 6 کاروفناوری هشتم مزایا و معایب پست الکترونیکى

 معایب :

بی اعتمادی نسبت به سرویس دهنده های پست الکترونیکی و امکان خوانده شدن متن نامه و باز شدن صندوق پستی توسط دیگران و افشای اسرار و همچنین امکان از دسترس خارج شدن مدیریت صندوق پستی با هک رمز و پسورد توسط افراد هکر


مطالب تکمیلی


پست الکترونیکی یا E.mail از سرویس های مهم اینترنت است. این سرویس در حال حاضر کاربران فراوانی ، در سراسر دنیا داشته و روزانه میلیون ها پیام از طریق پست الکترونیکی بین این کاربران مبادله می شود.پست الکترونیکی دارای سرعت بسیار زیادی بوده و در چند دقیقه و شاید چند ثانیه، پیام های شما را از یک نقطه به هر نقط های در دنیا منتقل می کند. این سرویس دارای مزایای فراوانی است که برخی از آنها به شرح زیر است:
استفاده از آن برای کاربر هزینۀ چندانی ندارد.
هنگامی که شما پیامی را می فرستید نیازی نیست که گیرنده به اینترنت متصل باشد.
می توان همزمان یک پیام را برای چندین نفر ارسال کرد.
می توان همراه پیام پرونده های مختلف را نیز ارسال کرد.

سرویس پست الکترونیکی چیست؟

نحوه کار پست الکترونیکی همانند صندوق پستی در پست معمولی است. در پست معمولی، برای ارسال یک نامه یا بسته، لازم است بسته به آدرس طرف مقابل ارسال شود، پست نامه شما را حمل کرده و در محل آدرس مشخص شده،پستچی نامه را به گیرنده تحویل می دهد.

روش دیگر استفاده از صندوق پستی است. در این روش، هر فرد یا سازمانی می تواند با پرداخت هزینه اندکی یک صندوق پستی را در محل یک دفتر پستی اجاره کند. هر صندوق پستی دارای یک شماره منحصر به فرد است. در این حالت نامه هایی که به آدرس صندوق پستی ارسال می شود، توسط پستچی در صندوق مربوطه قرار داده می شود. صاحب صندوق با مراجعه به صندوق خود، نامه هایش را دریافت می کند.

پست الکترونیکی نیز از همین روش استفاده می کند. یک آدرس پست الکترونیکی منحصراً به یک فرد متعلق است و نامه های ارسالی به آن آدرس در صندوق شخصی آن فرد قرار می گیرد. فرد با مراجعه به صندوق خود می تواند نامه هایش را دریافت کند.

یک آدرس پست الکترونیکی معمولاً دارای سه بخش است.

نام کاربر: نام منحصر به فردی است که هر کاربر پست الکترونیکی برای خود انتخاب می کند.

نماد @: این نماد (ات تلفظ می شود) نام کاربر را از نام دامنه، در آدرس جدا می کند.

سرویس دهنده: هر سرویس پست الکترونیکی توسط یک شرکت یا مؤسسه ارائه می شود که در این بخش آدرس اینترنتی مربوط به خدمت دهنده پست الکترونیکی آورده می شود. معمولاً خدمات مربوط به پست الکترونیکی رایگان است و تنها در مواردی که کاربر امکانات ویژه ای را درخواست کند، باید برای دریافت خدمات مورد نظر، هزینه پرداخت کند.


مطالب مرتبط