تحقیق کنید صفحه 14

کاروفناوری نهم

پودمان ترسیم با رایانه

سوال : در گروه خود با جست وجو در اینترنت، کتاب ها و منابع دیگر در مورد اینکه ترسیم با رایانه در چه مشاغل و حرفه های دیگری می تواند کاربرد داشته باشد، تحقیق کنید.

سپس نتایج را در کلاس ارائه دهید.

تحقیق صفحه 14 کاروفناوری نهم کاربرد ترسیم با رایانه در مشاغل

جواب در ادامه مطلب

استفاده از رایانه در ترسیمات و نقشه های فنی در جوامع صنعتی به طور چشم گیری پیشرفت نموده است. و می توان گفت رایانه، به عنوان یک ابزار قدرتمند، در نقشه کشی جا بازکرده و گسترشی روز افزون دارد.گسترش کمی و کیفی نرم افزارهای رایانه ای، علاوه بر فراهم آوردن امکان ترسیم تصاویر دوبعدی، به ما کمک می کنند تا با پدیدآوردن تصاویر سه بعدی، به خلق مجازی تصورات و طرح های خود بپردازیم.

کاربرد رایانه در نقشه کشی، با نرم افزارهای ترسیم به کمک رایانه یا CAD آغاز شد. اساس کار در این نرم افزارها، ویرایش خطوط و نقاط است. نوع دیگری از نرم افزارها که در طراحی کاربرد دارند با ایجاد محیطی شبیه سازی شده، طراح را قادر می سازند تا طرح خود را مدل سازی کند و عملکرد آن را در محیطی شبه واقعی مشاهده نماید.

امروزه با توجه به رشد صنایع و حرفه ای شدن مشاغل و تخصصی شدن کارها،  ترسیم با رایانه یکی از شالوده ها و بنیان های تقریبا 90 درصد از صنایع و حرفه های تخصصی می باشد. شاید بتوان گفت که بیشترین تأثیر رایانه در صنعت متوجه طراحی و تولید بوده است.

طراحی با استفاده از رایانه CAD

از رایانه برای طراحی محصولات استفاده می شود اهداف اصلی در طراحی با رایانه افزایش بازده و کارایی طراحان و طراحی مدل نهایی محصول است برای مثال یکی از نرم افزار های طراحی کاربر را قادر می سازد که طرح و نقشه یک مدل را تهیه کرده و حتی داخل آن را ببیند.

طراحی و ترسیم به کمک رایانه  CAD: COMPUTER AIDED DESIGN  هم اکنون در بسیاری از صنایع و به وسیله نرم افزارهای بسیار تخصصی و افراد متخصص رونق دارد بطوری که بدون ترسیم با رایانه تمام روال روبه جلوی صنایع مختل می شود.

امروزه ترسیم با رایانه در تمامی رشته های فنی و مهندسی و هنری کاربرد دارد.

مانند :

صنایع عمران و ساختمان - صنایع و رشته های مکانیک - صنایع هوا و فضا - رشته تاسیسات - کلیه رشته های فنی و مهندسی - اتومکانیک - طراحی ساخت و تولید - رشته های برق و الکترونیک - خودروسازی - سینما - رشته های طراحی و هنر - طراحی فرش - طراحی کاشی و سرامیک - طراحی خودرو - طراحی جاده - طراحی پل و ............. بسیاری از رشته ها و تخصص های دیگر

تحقیق صفحه 14 کاروفناوری نهم کاربرد ترسیم با رایانه در مشاغل


مطالب مرتبط