کدنویسی در پایتون

مثال های سری نهم

برنامه های زیر را در پایتون بنویسید.

1- برنامه ای بنویسید که پایتون دو عدد از کاربر بگیرد و اعدد اول بین این دو عدد را نمایش دهد.

2- برنامه ای بنویسید که پایتون تعداد نقاط روی یک خط را از کاربر بگیرد سپس تعداد نیم خط ها و پاره خط هایی که می توان با این نقاط روی خط ساخت را نمایش دهد.

3- برنامه ای بنویسید که پایتون تعداد اعضای یک مجموعه را از کاربر بگیرد سپس تعداد زیر مجموعه های این مجموعه را نمایش دهد.

کدنویسی در پایتون  مثال های سری نهم  برنامه های زیر را در پایتون بنویسید.  1- برنامه ای بنویسید که پایتون دو عدد از کاربر بگیرد و اعدد اول بین این دو عدد را نمایش دهد.  2- برنامه ای بنویسید که پایتون تعداد نقاط روی یک خط را از کاربر بگیرد سپس تعداد نیم خط ها و پاره خط هایی که می توان با این نقاط روی خط ساخت را نمایش دهد.  3- برنامه ای بنویسید که پایتون تعداد اعضای یک مجموعه را از کاربر بگیرد سپس تعداد زیر مجموعه هایی که می توان با این اعضا ساخت را نمایش دهد.

نمایش کدها در ادامه مطلب


1- برنامه ای بنویسید که پایتون دو عدد از کاربر بگیرد و اعدد اول بین این دو عدد را نمایش دهد.

کد برنامه

a =int( input("The first number: "))
b =  int( input("The second number : "))
for i in range(a, b + 1):
    if i > 1:
       for j in range(2, i):
           if (i % j) == 0:
               break
       else:
           print(i,end=", ")


2- برنامه ای بنویسید که پایتون تعداد نقاط روی یک خط را از کاربر بگیرد سپس تعداد نیم خط ها و پاره خط هایی که می توان با این نقاط روی خط ساخت را نمایش دهد.

کد برنامه

a=int(input('number of points = '))
print('Number of segment = ',a*(a-1)//2)
print('Number of half line = ',a*2)


3- برنامه ای بنویسید که پایتون تعداد اعضای یک مجموعه را از کاربر بگیرد سپس تعداد زیر مجموعه های این مجموعه را نمایش دهد.

کد برنامه

a=int(input('Enter number = '))
print('Number of subsets = ',2**a)


توجه : روش استفاده از این کد

ابتدا نرم افزار پایتون را در رایانه نصب کنید.بعد از منوی استارت و پوشه python برنامه IDLE Python را اجرا کنید از منوی File گزینه New File را انتخاب کرده و کد را داخل آن کپی کنید.حال از منوی Run گزینه Run Module را انتخاب کنید. پنجره ای باز شده و از شما می خواهد برنامه را Save کنید که شما با کلیک روی Ok آن را ذخیره کنید. بعد از ذخیره خروجی برنامه نمایش داده می شود.


مطالب مرتبط