کارکلاسی صفحه 31

پودمان جستجو و جمع آوری اطلاعات

کاروفناوری هفتم

مرورگرهای وب و ویژگی های آن ها

در گروه خود، مرورگرهای صفحات وب رایج و ویژگی های آنها را بررسی کنید.

کارکلاسی صفحه 31 کاروفناوری هفتم آشنایی با ویژگی های مرورگرها

جواب در ادامه مطلب

نرم افزار مرور اطلاعات موجود در اینترنت، مرورگر نامیده می شود. با کمک مرورگر شما می توانید صدا یا موسیقی اجرا کنید، انیمیشن و فیلم ببینید، در اینترنت خرید کنید، پایگاه های مورد علاقه خود را در وب پیدا نمایید و با دوستان خود ارتباط برقرار کنید. مرورگر در حقیقت دریچه ورود شما به دنیای مجازی اینترنت است.

در جدول زیرجواب این کار کلاسی را مشاهده می نمایید.

کارکلاسی صفحه 31 کاروفناوری هفتم آشنایی با ویژگی های مرورگرها


مطالب تکمیلی


اینترنت اکسپلورر Internet explorer

به همراه نصب ویندوز مایکروسافت ارائه می شود و به علت معروف بودن و پرکاربر بودن باعث شده است که در کانون توجه نفوذگران و خراب کارها قرار بگیرد و همین موضوع باعث پدیدار شدن مشکلات امنیتی فراوانی برای IE شده است. البته مایکروسافت هم در این میان با انتشار برنامه های امنیتی سعی در برطرف کردن مشکلات امنیتی مرورگر خود کرده است.

نت اسکیپ Net scaps

دارای امکاناتی نظیر اضافه کردن قسمت هایی است تا به کمک آنها جدیدترین خبرهای اقتصادی، ورزشی و ... را دریافت کنید. این مرورگر همچنین دارای ظاهر کاربرپسند است.

موزیلا Mozilla

این مرورگر بر پایه کدهای نت اسکیپ قدیمی و با برطرف کردن ایرادهای آن نوشته شده است. در موزیلا قسمتی هم برای دریافت نامه های الکترونیکی و جلوگیری از ورود هرزنامه ها Spam در نظر گرفته شده است. این مرورگر هم مانند فایرفاکس محصول دیگر همین شرکت مشکلاتی برای اتصال با برخی تارنما ها دارد.

گوگل کروم Google Chrome

گوگل کروم یک نرم افزار مرورگر اینترنتی متن باز است که توسط شرکت گوگل عرضه شده است.

برخی از ویژگی های مرورگر گوگل کروم عبارت اند از:
 بهبود در افزایش سرعت بارگذاری صفحات
 امنیت بالا در محیط نا امن اینترنت
جلوگیری از باز شدن صفحات تبلیغاتی بی مورد PopUp Blocker
 حفاظت از پسوردها و رمز های عبور خصوصی و امنیتی
 سرعت و کیفیت بالا در اجرای HTML 5

سافاری Safari

ابتدا برای سیستم عامل Ios عرضه شده بود ولی نسخه های ویندوز آن نیز منتشر شد. برتری سرعت و امنیت نسبت به دیگر مرورگرها در برخی موارد دارد ولی برای باز کردن برخی از سایت های ایرانی مشکل دارد. تم آن مانند مرورگرهای دیگر قابل تغییرنیست؛ و امکانات وسیع در نوارابزار خود ندارد.

آول AOL
مدیریت حساب کاربری هنگام استفاده از مرورگر، سرعت و گرافیک بالا، امکان دانلود رایگان و امکان تغییر شناسه آی پیاز ویژگی های این مرور گر است.

اپرا Opera

سریع، به همراه امکانات صوتی ویژه ای است. این مرورگر مدیریت بر گذر واژه ها، جلوگیری از صفحات بازشو و پخش و خواندن اخبار از گروه خبری RSS را دارد. و نیز به خوبی توانایی ارتباط با تارنما های مالی مانند تارنما های بانکی خارجی را دارا می باشد.

آونت Avent

امکان استفاده هم زمان از چند صفحه را دارد. به این ترتیب که شما می توانید تمامی صفحات را به طور هم زمان و با ابعاد دلخواهتان کنار هم بازشده داشته باشید. این مرورگر هم می تواند جلوی صفحات بازشو را بگیرد و کنترل خوبی روی کوکی ها دارد. نوار ابزار آن دارای امکانات زیادی نظیر موتور جست وجو و ویرایش متن، است تم ظاهری آن قابل تبدیل به IE است.

ساینا

مرورگر ایرانی قابل استفاده در رایانه و تلفن همراه، ایجاد ساختارهای افقی و عمودی برای مشاهده هم زمان دو آدرس URL در یک صفحه و تخصیص آدرس دلخواه به  زبانه ها و امکان تغییر اندازه زبانه ها، برنامه کنترل وبگردی فرزندان توسط والدین از امتیازات این مرورگراست. از نظر ساختار این مرورگر بسیار شبیه موزیلا است.

تیزبال

مرورگر ایرانی با قابلیت تبدیل نوار عنوان به حالت چندوظیفه ای، تنظیم چندین آدرس به عنوان صفحه خانگی، قابلیت تنظیم فونت، اندازه و رنگ سربرگ، رابط کاربرپسند و تنظیمات پیشرفته جهت استفاده از موتورهای جست وجو و نمایش صفحات وب و تنظیمات پیشرفته جهت فیلتر اشیای تبلیغاتی و....


فیلم مرتبط

محبوبیت مرورگرهای اینترنتی

در سالهای 2020 - 1993


مطالب مرتبط